Question about Plugin German / English

For funny and misc stuff
Post Reply
Dancer77

Question about Plugin German / English

Post by Dancer77 » Tue Nov 27, 2012 11:25 am

Hi there,

i will explain my Problem btw Question in German. I hope Tuxuser will read this and explain it for you.

Ich bin auf der Suche nach Paar Antworten zur Pluginerstellung für Xell, Dashlaunch oder was auch immer.

Im Konkreten möchte ich gerne eine Funktion von FSD 1.20 aufgreifen, in welchem z.b. am ROL die Temperatur der 360 angezeigt wurde.

Mein Anliegen wäre es, die PowerLed zunächst in ROT erscheinen zu lassen (gabs schon mal) und ggf. Laufwerksaktivität, HDD Aktivität. Netzwerkaktivität etc. auf dem ROL anzeigen zu lassen.

Nach vielen Stunden des googelns, Posten bei diversen Foren, Anfrage bei RealModScene etc. bin ich noch kein Stück weiter.
Da ersten zwar viele Views auf die Postings kommen, aber leider keine Antworten.

Meine Frage ist wie folgt:

Wie funktionierts ??
Am Programmieren solls nicht liegen, jedoch konnte ich nirgends etwas finden damit ich mal nen Startansatz hätte.

Ich hoffe das Ihr mir nun vlt. weiterhelfen könntet ....

Vielen Dank !

*edit: i will try in English*

i´m looking about some answer´s or howto´s about writing an plugin for xell or Dashlaunch to Control the Ring of Light´s and the PowerLed

what i want:

PowerLed shining Red btw show activity from HDD

The RoL has to show activity from Network, ODD and USB. On of the Lights has to blink if XBOX360 reaches a max Temperature. Changable in the Plugin or in an cfg File.

Now i don´t know with which Programms i have to work for writing an Plugin an in which Language.
I don´t know how i can take the nessesary information from the XBox.
So i´m looking for some Information´s about that so i can realise this.

Hope someone can help me.

Sry about my broken English, is the last years i havn´t use it very often .......

So Long

Mike
Last edited by Dancer77 on Wed Nov 28, 2012 11:35 am, edited 1 time in total.

Post Reply